Google is van plan omstreeks te stoppen met een verkoop van advertenties diegene worden gebaseerd op iemands individuele browsegeschiedenis, meldt deze techgigant woensdag in alleszins blog .
Volgens David Temkin, directeur productmanagement bij Google, loopt de toekomst van uw spoedje internet gevaar als digitale adverteerders de zorgen omtrent mensen niet serieus aannemen. Hij wijst daarbij zoals een onderzoek van deze Pew Research Center, waaruit blijkt dat 72 % van de mensen zich op het internet gevolgd voelt door adverteerders, techbedrijven en andere ondernemingen.
Google maakte voordien al aanzienlijk te weren met het ondersteunen aan trackingcookies van derden. Uw verzending bedrijf kondigde vorig levensjaar januari aan een periode van twee jaar bij nemen om trackingcookies door en door te laten verdwijnen.
Met trackingcookies fietsen adverteerders de interesses op gebruikers op verschillende sites volgen. Met die verwittiging worden advertenties op makker getoond. Hierdoor zien gebruikers bijvoorbeeld plotseling advertenties over wasmachines na een zoekopdracht naar wasmachines gedaan te hebben.
“Om het internet voor elk open en toegankelijk te houden, moeten we allemaal veel meer doen om de privacy te beschermen”, schrijft Google in de blogpost. “Dat verwoord niet alleen een slot maken aan cookies in derden, maar ook aangaande de technologie die wordt gebruikt om individuele behangers te volgen terwijl ze op het internet windzeilen. ”